FAQ – Co mám tedy dělat?

Pokud jste se jinde na tomto blogu nedozvěděli jak upravit svoji váhu, možná je to proto, že odpověď je pro každého jiná (v závislosti na toleranci sacharidů). Snažím se dát k dispozici informace tak, aby si každý dokázal vytvořit obrázek a udělat informované rozhodnutí.

Pokud přece jen potřebujete nějaké vodítko, zde je shrnutí mých dosavadních poznatků:

  1. Omezte jednoduché cukry na minimum. Všechny jídla obsahující cukr, i nápoje obsahující cukr. Nemusíte se vzdávat sladké chuti, existují i zdravotně neškodná sladidla jako stevia (E960), sukralóza (E955) nebo xylitol (E967). Znamená to ovšem zřeknout se velké části pečiva, slazených nápojů, i méně očividných potravin jako omáčky na těstoviny. Téměř cokoliv co je „bez tuku“ bude obsahovat cukr, aby to lépe chutnalo.
  2. Zvyšte komplexitu sacharidů. Naším cílem je zpomalit vstřebávání glukózy do krve. Čím víc nerozpustné vlákniny, tím pomaleji se glukóza vstřebává. Celozrnná mouka je tudíž lepší než obyčejná bílá a brokolice je vhodnější než mrkev.
  3. Nepijte ovocné šťávy a omezte sladké ovoce na 1-2 porce za den. Např. ananasy, banány, manga obsahují mnoho jednoduchých sacharidů. Sice to je opět doporučení jiné než oficiální zdroje tvrdí, nicméně je to potřeba. Potřebné látky se dají zkonzumovat skrze bezpečnější zdroje.
  4. Snižte svůj příjem sacharidů na jednu porci denně. I když jíte komplexní sacharidy, pořád to může být příliš, v závislosti na vaší sacharidové toleranci.
  5. S každým krokem snížení příjmu sacharidů zvyšte příjem tuků. Opět to zní zvláštně, ale pokud nechcete hladovět, je to jediné řešení. Hladovění není dlouhodobě udržitelné. A proteiny se ve vyšším množství stejně začnou rozkládat na zdroj energie a chovají se podobně jako sacharidy. A se škodlivostí tuků to není tak horké jak se tvrdí, viz články na tomto webu.

Ano, tyto změny vyžadují jisté úsilí. Když ho investujete, můžete profitovat ze zlepšení váhy i zdraví. A po určité době vám to bude přirozené.

Nízkosacharidová dieta není žádná módní dieta. Stávající oficiální doporučení nemají patent na pravdu. Naopak, trend ukazuje že se více odborníků začne k nízkosacharidové stravě přiklánět.

Pokud vás to zaujalo, čtěte dále. Pokud se vám to nezdá, ale jste otevření argumentům, také čtěte dál.

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>